onsdag 8 augusti 2012

öland, alltid öland

Det är här mitt hjärta dröjer sig kvar varje gång jag reser hem till stan. Det bara är så. Kommer alltid att vara.

I väster vilar solen över åkrarna och Alvaret...

..och blickar man mot öster skymtar ett kornblått Östersjön som ett streck ovan böljade sädesfält.

Det blåser ibland..

...men solen värmer vindarna och vågorna smyger in under bryggan.

Korna drabbas av sommarkänslor..

..och kattungarna går på upptäcksfärd

...man får äta frukost i lusthuset med dem man tycker om.

...och man kan ligga på innergården och sola en hel dag utan att se en enda människa.


När andan faller på kan man mumsa på solmogna jordgubbar.

Man kan cykla på tysta landsvägar..
  
...och man kan gå ut i skymningen och titta på hästar som betar fuktigt kvällsgräs.

Och när solen gått ner och havet ligger mörkt vid horisonten kan man ändå se allt precis som man minns det.

2 kommentarer:

Agneta sa...

Öland är verkligen ett paradis, så otroligt vackert! I år fick vi bara en dag på ön, alltid något men absolut inte tillräckligt.

Västgötskan sa...

Förstår att du stannar kvar där i sinnet! Underbart ljuvliga bilder. Farstukvisten kan jag köpa! ;-))

Kram M

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!