onsdag 10 november 2010

elin goes hollywoodfru

Med lockarna dansande runt axlarna lämnade jag frisören imorse, redo att möta mitt nya liv. Det som Hollywoodfru. Lyxiga bilar, poolpartyn, champagne och massor av shopping. En illusion som höll ända till busshållplatsen.
För hur fancy är det att åka fullpackad buss till jobbet med folk som i smyg stirrar på en och tänker "Herregud, hur i hela världen orkar hon fixa sig så där för en vanlig dag på jobbet?". Fast jag kände mig fin ändå.

För så här var det: jag bad om en liten demonstration av hur man gör lockar med plattång och fick då hela håret lockat. Tänk er dockorna som får håret lockat i tomtens julverkstad, ni vet på Kalle Ankas jul, så har ni en ganska rättvisande bild av mig före och efter. Fnissade lite när jag såg mig själv i ett skyltfönster på väg ut från frisören.

Dagen i övrigt har mest bestått av jobb. Och kaffe. Och ännu mer jobb. Jag har inte varit i närheten av något glamouröst lyxliv fast lite festligare än vanligt har det ändå varit. Inbillar jag mig.

Nu lämnar jag snart kontoret och styr mot gymmet. Första besöket sedan förra spinningklassen. Den fasansfulla. Det har helt enkelt tagit tid att återhämta sig.

Ha en skön kväll and wish me luck!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!