måndag 22 november 2010

hej bloggen

Nu är det länge sedan jag var här känner jag. En hel helg har hunnit passera och jag har så klart massor av fina guldkorn med mig i bagaget. Minns ni överraskningen jag skrev om i fredags? Har ni undrat vad det var? Jag ska berätta. Håll i er. Vi hade en jättemysig kväll tillsammans, hemma hos mig!

Exakt klockan fyra kom Herr S och hämtade mig utanför kontoret och i samma stund som jag hoppade in i bilen fick jag ett sms med information om kvällen. Det här är vad den innehöll:

-Blommor
-Bubbel
-Mat
-Lussekattsbak
-Glöggprovning
-Skratt, samtal och kyssar

En härlig fredag helt enkelt!

Lördagen började tidigt för min del och redan vid halv nio kom Jenny förbi för gemensam resa mot Tjörn. Vi skulle på
k ö r l ä g e r. Varje gång jag säger det tänker jag på filmen American Pie och frasen "This one time, at band camp". För visst, det är ju lite speciellt, 60 vuxna människor på läger. Vi sjunger "Kösång" ur Drottningsholmsmusiken, när vi köar till maten. I stämmor. Ja, ni fattar ju själva. Men det är också otroligt roligt. Vi är ett kul gäng och de flesta har en skön distans till det hela. Så efter två dagar av sång, mat, godis, fika, kaffe, bullar, tårta och ännu mer sång landande jag hemma igår eftermiddag. Trött, glad, (minst två kilo tyngre),  och med huvudet fullt av julsånger. Vilken helg!

Imorse inledde jag den nya veckan med ett stort flin på läpparna. En vänlig kollega skickade den här låten till mig. Den ska jag lyssna på varje måndag från och med nu. Det är väl så vi alla har det, inte sant?

Jag tror att det här kommer att bli en toppenvecka, spännande tider väntar och jag känner mig taggad till tänderna!

Ska försöka hinna lägga upp ett par foton från helgen, lite senare ikväll.

3 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Vilken härlig helg Elin. Och så underbar överraskningsfredag.

Guldkorn by Elin sa...

Ja verkligen, omtanke när den är som bäst. Och så sång då! ;)

Agneta sa...

Låter härligt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!