måndag 8 november 2010

happy Monday!

Jag vet. Det är måndag. Fem hela dagar till helg. Man borde känna sig lite tungsint. Men icke. Det är finmåndag, solen skiner och frosten bäddar in stan i ett vackert vitt skimmer. Jag vaknade med min happy song på hjärnan (lyssna här för lite happy feelings! (För er som inte når länken via mobil: Cat Stevens - Can't keep it in) ) och nynnade på den hela vägen till jobbet. Jag känner mig fin idag. Och glad. Och redo att möta en ny vecka. Dagar som denna vill jag ta tillvara på. Dagar som känns fina från start utan någon särskild anledning. Dagar som bara är. När man vaknar och känner sig lycklig.


P.S. Måste göra en liten uppdatering. Kika in hos Alexandra som skriver den härliga bloggen Lysande ögonblick! för tips om hur man laddar upp inför en ny vecka. Jag ska definitivt testa det på söndag!

2 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Fina du! Vilken underbar skjorta. Love it. Och gullig du är som länkar till mig. :-)

Hoppas måndagen blir ljuvlig! Kram

Guldkorn by Elin sa...

Tack dear! :)
Alla borde läsa din blogg. Varje dag. Du skriver så fint och tänkvärt om livet.

Kramar till dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!