måndag 1 november 2010

godmorgon november!

Jag tycker om siffror som bildar fina mönster. Som dagens datum 101101, det binära talet för 45. Lite nördkuriosa så här på måndagsmorgonen.

Men redan november? Det är ju helt galet. Men härligt också. Jag tänker att det måste tyda på att det har varit en fin höst fylld av bra och roliga saker som har fått tiden att gå fort. För jag mår toppen och ser fram emot mer höst. Och jag vet, man ska inte gå händelserna i förväg men jag längtar redan till december. Lite grand i alla fall. För december känns som en ljus månad, sina korta dagar till trots. Adventsstjärnor, ljusstakar och värmeljus i massor. Dofter från lussekatts- och pepparkattsbak, från nejlikor, apelsiner och glögg. Men som sagt. Det är om en månad.

Nu ska jag njuta av november och jag börjar i mörkret på kontoret, i ljuset från en tänd bordslampa, med en latte och lite småfix inför dagens stora uppgifter.

God morgon på er!


1 kommentar:

Polargrevinnan sa...

Roligt att göra nya bekantskaper. Jag säger välkommen i bloggvärdlen, ser att du är rätt ny.
Jag har läst fatt in blogg. Du skriver så målande och bra. Firmafesten var visst trevlig, vilket inte alltid de är och då mycket på för mycket alkohol. Jag har upplevt en del sådana men så har jag några år mer på nacken än du.
Jag tycker att helt plötsligt är det den 1 november. Hösten har här i Mälardalen varit riktigt mysig med sol och inte så kallt. November kan vara tråkig men då får man försöka göra något trevligt.
Visst längtar jag till december med alla julförberedelser. Vi ska ju leva i nuet vilket jag försöker göra, men ibland måste man få drömma sig bort.
Ha nu en riktigt bra och trevlig vecka. Ha det bra och kram från
Viola

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!