onsdag 3 november 2010

tisdagslyx

Tisdagar brukar som sagt vara ganska ordinära till sin karaktär. Vilket nästan gör dem extra lämpade för lite vardagslyx.

Efter ett hysteriskt spinningpass igår stapplade jag ut från Friskis för bege mig hemåt. Utmattad. Hungrig. Med två väskor över en axeln och en påse slängd över den andra. Fullpackad. Och då händer det. Överraskning! Där stod Herr S och väntade. Med en plan. Och det var en finfin plan. Tisdagslyx-planen. Han hjälpte mig med väskorna och så vi hoppade på nästa spårvagn hem till mig.

Vi la vinet på kylning. Vi hällde upp räkor i en skål. Vi gjorde vitlöksbröd i ugnen. Vi tände ljus och vi lät dämpade toner från ett av Joni Mitchells alla album fylla köket.
När allt var klart slog vi oss ner och lät stunden och lugnet ta över. Vi satt uppe länge och pratade. Om allt. Vi funderade, drömde och planerade. Herr S har en fantastiskt förmåga att komma med roliga idéer. Ingenting är omöjligt. En inställning jag uppskattar oerhört mycket. Så där satt vi och klurade medan timmarna gick mot midnatt.

Tänk vad mycket bra man kan komma på medan man skalar räkor och sippar på lite vitt vin. En alldeles vanlig tisdag.



3 kommentarer:

Annie sa...

Åh, vad fint! Låter som en väldigt bäst tisdagskväll! =)

Angelica sa...

Så underbart!

Agneta sa...

Mysigt! Extra mysigt en vanlig tisdag.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!