onsdag 3 november 2010

misstänkt lätta steg

Det var med lätta steg jag gick till jobbet idag. Ovanligt lätta. Misstänkt lätta till och med. Men jag fick i alla fall en skön promenad till båten denna morgon, trots mörkgrå skyar och sporadiska regnstänk.

Jag kom till kontoret, hälsade glatt på mina kollegor och slog mig ner vid min plats för att börja med dagens arbete. Ett arbete som hade varit så mycket lättare att utföra om jag hade haft min dator med mig. Ja alltså, den som stod kvar hemma i hallen.
Elin. Ibland blir jag så trött på dig.

Låna företagsbil. Köra genom morgontrafiken. Vänta vid rödljus. Hämta laptop. Köra genom morgontrafiken. Vänta vid rödljus. Komma till kontoret en timme senare med laptop och huvudvärk.
Men, jag kom i alla fall lagom till förmiddagsfikat. Perfekt! Tänk vad lite frukost och framför allt kaffe kan göra för välmåendet. Nu har jag hängt av mig morgonens stresskappa och är redo att ta mig an dagen.


I made it!

Hoppas att ni hade en bra start imorse och att ni får en fin dag!

3 kommentarer:

Asmma sa...

Hahahahaha...why am I not surprised!!! Du som endå verkade kommit i säng innan midantt! ;o)

Guldkorn by Elin sa...

Haha! Ja, tyvärr gör sömn inte så mycket för minnet. Tycks det mig i alla fall.

Sandra sa...

Hej Elin!
Vad kul att du har börjat blogga. Det är så roligt att följa vardagen hos nära och kära som bor långt borta. Du har ju dessutom alltid haft talets gåva så det kommer med all säkerhet bli rolig läsning. :-)

Stor kram Sandra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!