söndag 7 november 2010

jag är lycklig. jag upplever.

Underbart! Det är söndag och folket på det lilla berget börjar vakna till liv. Man drar barnvagnar och rastar hundar. Man går till bageriet och köper frukostbröd och man ger sig ut på söndagspromenad. Det är en fin dag. Frostvita tak gnistrar i den låga novembersolen och den blå himlen är oändlig. Tänk om alla höstdagar vore som denna. Tänk vilken tur att en del höstdagar faktiskt är det.

Gårdagen var en riktigt fin dag den också. Nästan som idag. Jag och Herr S började dagen med en frukost på ett café i stan tillsammans med goda vänner. En fin start på dagen, med samtal, skratt och en fantastisk frukost. Efter det tog vi oss ut till ett strövområde utanför stan och gick en lång promenad. Skog. Sjö. Doft från gran. Blöta löv. Höst. Jag är lycklig. Jag upplever.

Fin promenad gick över i fin eftermiddag på operan. Från en av logerna såg vi Sunset Boulevard och applåderade de vänner som var med på scenen. En fin föreställning på ett sorgligt tema. Klart sevärd. Men kläderna. Åh, dessa kläder. Vilka klänningar. Ljuvliga, kort och gott.

Kvällen tillbringade jag med bästa vännerna. Vi drack gott, åt onyttiga tilltugg och gav oss sedan ut i natten. Vi dansade till fotsulorna brände i skorna och klockan var alldeles för mycket. Vi gick hem genom stan och sa hej då vid kyrkan vars klockor snart skulle ringa in morgonen. Tusan vilken toppendag.

Och nu väntar nästa. Dags att dra på sig träningskläderna och ge sig ut på promenad.

Söndagskramar till er!


 


Fördelar med att vara tillsammans med en operasångare: Bra platser på föreställningarna. Man kan låna hans smink om man glömt sitt eget hemma.
Herr S scenkläder passar finfint!

(Tjejerna kommer kanske på bild senare)

1 kommentar:

Sandra sa...

Det låter som att du haft en riktigt skön lördag! Finns det något härligare än att inleda dagen med en frukost på stan? Det är lyx!(Hälsar en småbarnsförälder...)

Hoppas du får en fortsatt bra söndag!

Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!