tisdag 23 november 2010

världens finaste mamma

Hon är min. Hon är värd alla vackra känslor, tankar och ord jag kan uppbringa. Någon borde skriva en bok om henne. Om allt hon är, allt hon kan, allt hon varit med om. Kanske jag. Kanske gör jag det en gång. Det finns så mycket att berätta.

Så varför dessa känsloyttringar just idag kan man undra.
Jo, se här!

Paket i brevinkastet! Ni vet hur mycket jag älskar postpaket.
Lillasyster har spenderat en timme på att slå in paketet. På riktigt.
Mamma skrev och berättade.


Läsning.


Ett brev till. Med hemligt innehåll.

Spännande!


Titta! Mamma har stickat strumpor till mig.

Min mamma kom ihåg att jag satt vid köksbordet tidigt i höstas och tittade på strumpmönster i en av alla hennes tidningar. Hon valde ut garnet med omsorg. Åkte och letade i flera butiker för att hitta just det hon ville ha. Det fanns inte så hon valde ett annat. Ett jättefint. Och som pricken över i, röda rosetter. Jag som har iskalla fötter från september till maj. Jag kunde inte ha fått en finare present.

Och vad det var i kuvertet som inte fick öppnas innan paketet? Jo, det var noggranna tvättinstruktioner. Så att jag inte skulle tvätta dem och efteråt sitta med två små barnstrumpor i handen. Ull ni vet.

Min finaste, finaste mamma. Tänk om hon visste hur bra hon är.

2 kommentarer:

Angelica sa...

vilka söta! Vilken fin överraskning.

Lysande ögonblick! sa...

Åh så sött.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!