torsdag 4 november 2010

häng med så bakar vi!

Imorgon är det fredag. Fikafredag, och den här veckan är det min tur att stilla kollegornas sötsug. Härligt. Här ska göras godis. They'll never know what hit them. Häng på så får ni en sneak peak!


Ingredienserna, åtminstone de viktigaste. Själv kvalitetstestar jag dem alltid först. Eventuellt kan det påverka mängden av slutprodukten men det är försumbart.


Vattenbada chokladen tillsammans med lite smör. Kontrollera gärna att du har rätt mängd choklad.
Det gjorde inte jag. Blockchoklad funkar bra som nödfyllning.


Glöm inte den kondenserade mjölken. Det gjorde jag. Nästan.


Häll i marschmallows och jordnötter. Osaltade enligt receptet men jag tycker det blir snäppet godare med salta.
Efter tycke och smak.


Bred ut i en form och låt svalna i ett par timmar.
Njut.

Hur slutresultatet blev får ni se imorgon! Blev ni sugna på att göra dessa godbitar själva? Kika in här så hittar ni hela receptet.

Nu ska jag sjunka ner i soffan och dricka te ur min stora, prickiga temugg. Ha en fortsatt fin kväll hörni!


2 kommentarer:

Angelica sa...

Åh så gott! kan tänka mig att dina arbetskamrater bugar & bockar! :)
Hoppas din helg blir fylld av små guldkorn!

Guldkorn by Elin sa...

Vi får alldeles strax veta! Men jag tror och hoppas att det blir uppskattat :)
Ha en riktigt fin helg du också. Med många små guldkorn så klart ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!