tisdag 2 november 2010

muffinsmys

Hurra för fina kollegor som bakar muffins till eftermiddagsfikat! Det känns lite extra festligt när det är en alldeles vanlig tisdag. Fredagsfika är också trevligt, men det ingår liksom lite grand i hela "älska fredagar"-konceptet. Tisdagar är ganska ordinära till sin karaktär, om än fina de också.

Jag minns kanske inte så mycket av själva intagandet. Det måste ha skett i något sorts lyckorus. Däremot fick jag en sån där out-of-body experience när jag plötsligt såg mig själv sitta på den lilla röda puffen och gnaga på pappret i jakt på de sista smulorna. Det var bara de oroliga ögonkasten över axeln och den smygande vargflocken som saknades.

Men jag skäms inte. Här skall intet förfaras. Hurra för karaktärslösa eftermiddagar! I synnerhet idag, när jag har det första träningspasset på nästan tre veckor inbokat. Jag måste ju ladda upp inför en timmes spinning på något sätt.
Det här måste utan tvekan vara det bästa!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!