lördag 13 november 2010

rosiga kinder och kalla öron

Efter gårdagens konsert var jag trött. Trött och upprymd på samma gång. Det är härligt att sjunga inför 1000 personer men efter adrenalinrus kommer sömnsus. Vi var dock ett gäng som gick vidare till en närliggande skybar. Med vacker utsikt över stan drack vi en öl och pratade ikapp veckan. En mysig inledning på helgen.
Smått överraskad kunde jag igår kväll konstatera att jag var i säng redan vid halv tolv. En minut över halv sov jag.

Ljuvligt utvilad efter nio timmars sömn vaknade jag imorse. Pigg och vaken. Vilken underbar känsla. Jag drog på mig träningskläderna och gick ut på en timmes promenad i snålblåst och duggregn. Vissa dagar når dåligt väder bara halva vägen fram. Morgonens promenad gav rosiga kinder, kalla öron och en happy feeling i hela kroppen.

Så här sitter jag nu, med nybryggt kaffe, nybakad bagel från Egg&Milk och äppeljuice från höstens resa till äppelmarknaden i Kivik. Som grädden på moset ska jag dessutom bli miljonär. Jag fick en finfin adventskalender av Herr S i veckan. Luckorna har jag lovat att inte öppna förrän det är dags (vilket känns stort, jag älskar chokladen i adventskalendrarna), men lotterna fick jag skrapa när jag ville. Så jag har sparat dem och väljer små tillfällen när det känns lite extra bra att bli rik. Idag är ett sådant. En mysig lördagsmorgon i november.

Ha en jättefin dag hörni!


Svart och silver var temat för årets konsert. Står man i mitten av kören får man se till att ha silverdetaljerna där de syns. Och skämmas ska man då rakt inte göra. Let's do it the American way.
The bigger the better.

 Lördagsmorgonmys
 

Den tjusiga adventskalendern. Till den fick jag middag och gott vin. Det är fint att bli bortskämd!

2 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Va? Har du sjungit för så många människor. Var? För vad? Berätta mer. :-)

Guldkorn by Elin sa...

Jag får blogga om det helt enkelt ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!