tisdag 9 november 2010

elin i bullerbyn

När jag imorse slog upp ytterdörren var det med en tyst liten spontansång på läpparna; "Heeeej mitt vinterlaaa..."

"...aaannd".

Vänta nu. Skulle det inte vara snö idag? Var det för de tre snöflingorna vid cykelstället man igår utfärdade en klass II-varning för regionen? Nog för att stan blir helt lamslagen när 1 cm snö täcker marken, men det här? Helt sonika fick jag byta dagens theme song och gick över till Joni Mitchells Carey istället. För glad kan man ju vara ändå. Med eller utan vintervita vyer.

Efter två timmar på kontoret börjar jag dock känna mig som ett av barnen i Bullerbyn. Ni vet, när de är i skolan och fröken går fram till fönstret och oroligt ser ut över den tilltagande snöstormen för att sedan säga åt Lisa, Olle, Lasse och de andra att det nog är bäst att de packar ihop sina saker och går hem innan det blir värre. Ungefär så känns det. För det har blåst upp nu. Så här sitter jag och väntar på att min chef ska komma och säga åt mig att det nog är bäst att jag går hem nu, innan det blir värre.

Vi kanske hörs.




7 kommentarer:

Agneta sa...

Här har det yrt lite snö i luften och legat ett par mm på marken. Tillräckligt för att bussen skulle bli 25 minuter sen. Gaaah!

Du får gärna beställa fårkort, jag har några kvar, och producerar nya allt eftersom!

Guldkorn by Elin sa...

I know, isn't it lovely ;)

Härligt, jag behöver ett par fårskallar hemma hos mig!

Agneta sa...

Enklast är att du mailar agnetav (att) yahoo (punkt) se.
Antal, om det ska vara på handgjort akvarellpapper (25:-/st) eller som vykort - inte lika fint papper (med adressfält på baksidan) 20:-/st. Bägge är ca 10x15 cm.
Akvarellpappren är fina att sätta i ram.

Sandra sa...

Härlig liknelse med Bullerbyn (som för övrigt är en av mina Astrid Lindgren-favoriter). Själv sitter jag också och väntar på att min chef ska komma och knacka mig på axeln och skicka hem mig.

Dessvärre tror jag inte att det inträffar även om det har blivit ordentlig snöslask-storm även här nu..

Guldkorn by Elin sa...

Ja, jag håller nog den serien för en av mina favoriter också :)
Och jag väntar fortfarande på chefens order men börjar misströsta..

Ha en fin dag i alla fall!
Kram

Lysande ögonblick! sa...

Joni Mitchell, min favorit alla kategorier. Love her!!!!

Kram hjärtat!

Guldkorn by Elin sa...

Eller hur!? Hur fin musik som helst. Man blir lycklig.

Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!